6 juni dag 2 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu 6 juni dag 2 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu

6 juni dag 2 San Francisco

Door: Anky

Blijf op de hoogte en volg Anky en Fons

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Heerlijk geslapen!! Na het ontbijt gingen we met de F tram, een heel nostalgisch trammetje uit de 30er jaren, naar de pieren. We begonnen bij pier 32, de boot naar Alcatraz. Wat is dit indrukwekkkend. Daar aangekomen werden we door een indiaanse toegesproken over de regels van Alcatraz. We konden een audio tour krijgen in het Nederlands en toen begon de rondleiding van ruim 2 uur. ongelooflijk dat waren pas gevangenissen. Totaal geen privacy, kleine bedjes, wc pot en dat is het!! Bedjes van 1.70 m lang. Via de tour werd ook kenbaar gemaakt hoe mensen probeerden te ontsnappen, met voorbeelden in de cellen. Zo'n straf gun je je ergste vijand niet. De nog enig levende gevangene die er is uit de periode dat Akcatraz gesloten wordt in 1963 heeft een boek geschreven en heet William Baker.
William Baker is er maar weinig, maar wij hadden "geluk"en konden hem daar persoonlijk de hand schudden!
De Golden Gate bridge wilden we fietsen , maar dat was niet mogelijk vanwege de enorme wind die er was. San Francisco is in de morgen mistig en koud, 's middags wel weer aangenaam , maar met veel wind en s'avonds ook weer koud.
We hebben toen de rond tour met de bus gedaan, zo'n open ding van 2 uur , waarbij we uiteindelijk bij Union Square zijn uitgestapt, te voet verder. Eerst ff een terrasje pakken( ben ik blij dat ik gestopt ben met roken, rokers verboden!!) Glaasje wijn , de hoeveelheid van 1 glas staat het zelfde als bij ons 2 glazen!! Lekker hoor!
We zien hier heel veel daklozen overal, op straat slapen, met hun hele hebben en houden. Je hebt hier geen last van, ze vallen je ook niet lastig.
Hierna te voet verder door Chinatown, en verder door naar Fisherman's Warf, waar we bij het Hard Rock Café gegeten hebben. Hierna lekker naar het hotel en slapen, morgen een spannende dag, de camper halen!

• 08 Juni 2017 - 07:27

Sandra Groot:

Indrukwekkende foto's van de gevangenis Heb n mooie tijd met de camper, ben benieuwd ! Een héle mooie vakantie ! Liefs X

• 08 Juni 2017 - 08:41

Paul En Aly:

er leuk verslag en heel herkenbaar wij zijn ook op de meeste plaatsen daar geweest mooie foto's en veel plezier. xxx Paul en Aly

• 08 Juni 2017 - 09:11

Manuel :

Leuk verslag en mooie foto's Gemmie zij net tegen me dat de foto van et hard rock café herkenbaar zijn dat ze daar ook is geweest veel plezier nog en tot snel xxx manuel en gemmie

• 08 Juni 2017 - 09:10

Jennifer:

Super leuk om te lezen! Heb er een voice clip voor oma van gemaakt :) veel plezier vandaag!

• 08 Juni 2017 - 10:19

Miek:

Leuk zeg dit allemaal zo te lezen en foto's te bekijken! Have fun! XX

• 08 Juni 2017 - 10:28

Nellie Bot Desaunois:

wat leuk is dit ik ga bijna met jullie mee liefs en geniet ervan xxx

• 08 Juni 2017 - 11:00

Rineke:

Tjee wat een meteen gevoelige belevenis voor jullie, mooi de foto's erbij have fun xxx

• 08 Juni 2017 - 11:01

Hennie De Ruijter:

Geweldig om te lezen! Herinneringen komen weer boven; wij deden zo'n reis 15 jaar terug). Dat wordt (is al) een prachtreis! Heel veel plezier :-) !

• 08 Juni 2017 - 12:25

Ronald:

Alcatraz..... Een gevangenis wat echt een gevangenis was, heeft ook op mij een grote indruk gemaakt toen ik daar was, prachtig om terug te zien na 21 jaar ....

• 08 Juni 2017 - 12:45

Weef:

Leuk te lezen. Hele belevenis. Ga zo door.

• 08 Juni 2017 - 13:07

Carola:

hey Ankie en Fons!

Dankjewel voor het laten meebeleven van jullie reis :-)
    Ik vindt het nu al leuk en jullie zijn nog maar net begonnen haha
    Geniet ervan saampjes en ik lees graag jullie "avontuur" mee ;-)

Groetjes !

Carola

• 08 Juni 2017 - 17:53

Willy:

Wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Wij genieten met jullie mee. Have fun x

• 08 Juni 2017 - 18:01

Leo:

Super gaaf om dit zo te volgen. Mooie foto's en super om dit met jullie te mogen delen. Zo genieten wij ook mee met jullie trip. Veel plezier en ben benieuwd naar de camper trip.

• 08 Juni 2017 - 19:17

Denorah En Roy :

Super leuk om allemaal te lezen!!
    Geniet er van<3

Liefs Roy en Deborah