Dag 14 Van Bryce naar Zion - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu Dag 14 Van Bryce naar Zion - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu

Dag 14 Van Bryce naar Zion

Door: Anky

Blijf op de hoogte en volg Anky en Fons

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, Cleveland

Vanmorgen werden we wakker met een heerlijk fris windje, was zo zalig dat we gewoon lekker ff bleven zitten! Eenmaal opgestart zijn we naar het Bryce State Park gegaan, wat weer prachtige plaatjes opleverde incl. een paar herten gezien en mooie natuur wonderen. Al die vormen van alle bergen en alles komt door het water, miljoenen jaren het stromende water maakt dat het allemaal zo grillig is. We gingen verder naar Zion National Park, waar we 2 nachten blijven in Springdale, Utah. We hebben een prachtige plek gekregen aan de Virgin River waar we dus ook gelijk in gingen zitten net als iedereen... het is tenslotte 42 graden op het moment van aankomst, bloed verziekend heet. Wat is het voordeel in dit geval van vroeg boeken, er zijn maar 10 plekken aan dit riviertje en wij hebben er 1! Dolgelukkig , schaduw, drankje , water, een paar enorme mooie rotsen voor ons. Pootje in het water , zo komen we de dag wel door-) Wat heel anders is in het Zion gedeelte is de structuur van de bergen, we moesten buiten de nationale natuurpas ook nog tol betalen om door een tunnel van 2 km te mogen.
Hier krijg je een stokje mee van de Ranger aan het begin van de tunnel en als je er uit komt geef je het stokje weer af, voor hun een sein dat de volgende auto er door kan. Deze tunnel was niet aan weerzijden berijdbaar. Net als een estafette stokje! Prijzen als je wat gaat drinken.. hun fooi advies staat er al onder, je kan kiezen tussen 15/18/ of 20 %... is toch in Nederland wel even anders. Als je hier 12 dollar moet afrekenen voor 2 drankjes en je geeft per ongeluk 20 dollar, denk maar niet dat je wat terug krijgt, hun beschouwen dit als fooi!
Tot morgen, we gaan er een sportieve dag van maken, hangt wel van de hitte af.

• 19 Juni 2017 - 07:08

Anky En Fons Desaunois:

Als jullie inzoomen op foto 14...dit is net een echt oog, hij blijft je volgen!

• 19 Juni 2017 - 08:30

Bea:

Mooie foto's weer! Hier is het ook hot hot hot. :-)

• 19 Juni 2017 - 08:49

Tom:

mooi mooi! Hier idd ook verschrikkelijk warm en ze geven een hittegolf voor de komende dagen. Geniet van elke dag! x

• 19 Juni 2017 - 09:41

Paul En Aly:

erg mooie foto's wederom blijf lekker genieten daar en ook nog aan de linedance geweest?

• 19 Juni 2017 - 18:04

Rineke:

Lekker hoor zo in het water maar inderdaad oppassen dat je drankje niet helemaal duur is.

• 19 Juni 2017 - 23:49

Ronald:

Geweldig!!!! Er is zoveel te zien, zelfs al op de foto's wat maar een glimp is van wat jullie daar zien