Dag 15 Zion!! We gaan hiken!! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu Dag 15 Zion!! We gaan hiken!! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu

Dag 15 Zion!! We gaan hiken!!

Door: Anky

Blijf op de hoogte en volg Anky en Fons

19 Juni 2017 | Verenigde Staten, Springdale

Als ik alle 3 de Nationale parken op een rijtje zet, zeg ik ;
Grand Canyon Park ... prachtig van boven af.
Bryce Park... op een lievere groenere manier kun je er om heen rijden..
Zion Park...je maakt zelf deel uit tussen het geweld van de rotsen, de natuur en het water.
Vanmorgen gingen we om 10.30 uur op weg, we hadden fietsen besproken, nou de fietsenverhuur vond het al geen optie, Fons is nog op en neer gegaan naar de RV om de schoenen om te wisselen voor de bergschoenen.
Bergschoenen aan, stokken gehuurd-)) , en op naar de shuttle.. deze zet je weer op een punt af , waar je naar volgende punten, km verderop weer kan opstappen. Prima systeem , zouden ze in Nederland ook moeten invoeren, tot nu toe overal waar we komen, gratis shuttles-)). Wij gingen van de Pa'rus Trail, over naar Tempel of Sinawava, zo heet dat gebied, daar begon de Narrows. De Narrows is een "hike", dat wil zeggen een bijzondere wandeling van een aantal miles! Deze hike ging eerst 1.5 mile er naar toe lopen, alle beesten onderweg niet aanraken, die bijten(-.
Van daaruit ga je het bewandelen door het water , de tocht..de "hike" voert alleen maar door het water! Er staat flinke stroming, keien, diepteverschillen, pfffff... wat een barre tocht! Maar fantastisch om mee te maken, en we waren absoluut niet de enigen. Het is bizar, en een super avontuur om te doen, Eenmaal eraan begonnen, er is geen weg terug! Gelachen, gepuft, gesteund en gekreund en ook onderuit gegaan in het water en zie maar tegen de stroming in weer op te krabbelen. Tegen 18.00 uur kwamen we hier weer terug op het park...pootjes in het water, stoeltje onder onze kont, wijntje en biertje erbij, even bijkomen , want we waren bekaf!
Morgen vroeg gaan we hier weer weg , naar Las Vegas-)))

• 20 Juni 2017 - 07:29

Willy:

Wauw wat een belevenis,zeg.
    Hiken?het lijkt verdorie wel Wadlopen.
    Prachtig avontuur weer zo te zien.
    Hoe is het met je pootje?

• 20 Juni 2017 - 08:42

Sandra:

Schitterend ! Foto nr. 9, jouw foto in het water, net of je een gezicht aan je kont hebt hangen hahaha ! Moest even goed kijken, toen pas zag ik dat het zwemmende mensen waren achter je !

• 20 Juni 2017 - 12:34

Hennie De Ruijter:

Wat een avontuur weer. En Las Vegas is ook weer super! Heel veel plezier!

• 20 Juni 2017 - 19:58

Bea:

Wat een belevenis! Geweldig!
    En morgen een gokje wagen in Vegas? ;-)

• 20 Juni 2017 - 20:13

Henri En Hanny:

Jeetje het is net wat Willi zegt het lijkt wel wadlopen maar ik zie ook dat jullie er van genieten ga zo door en rustig aan in Vegas

• 20 Juni 2017 - 22:22

Rineke:

Jammer dat er geen film is van dat je kompleet in het water ligt, Maar de lol spettert er af xxx