Dag 5 Rit naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu Dag 5 Rit naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu

Dag 5 Rit naar Los Angeles

Door: Anky

Blijf op de hoogte en volg Anky en Fons

10 Juni 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag rustig aan opgestart en vertrokken rond 11.00 uur vanuit Pismo Beach RV Park naar Los Angeles via Highway 1 en gedeeltelijk 101.
We reden langs de prachtige natuur kustlijn. Daar zijn we gestopt en lekker bakkie gedaan met broodje, en mooie foto's gemaakt.
Na een uurtje gingen we verder op pad en kwamen we regelrecht in een echt western village! Fantastisch, wat een interieur en alles erom heen, die mensen woonden en werkten er ook gewoon. Het dorpje of stadje was voor hun niets bijzonders....voor ons wel! Overal kun je wijn proeven, tja als ik daar aan toe ga geven ben ik om 12 uur stom dronken hahaha.
Wat ons trouwens opvalt zijn de prijzen in de supermarkt..bijv. een potje jozo zout, heb je hier precies hetzelfde , kost alleen 5.99$ Dat is met alle kruiden zo. Maar bekende en dure shampoo die bij ons zo'n 25 euro kost, kost hier 7 a 8 dollar. De eerste levensbehoeften in de supermarkt zoals Jam, kaas , vleeswaren, wc papier zijn hier doorgaans veel duurder dan in Nederland. Daarentegen merk artikelen zoals Shampoo en dergelijke zijn veel goedkoper. Benzine kost 90 eurocent een liter. Waar je wel op moet letten , bij alle prijzen komt nog eens tax over heen wat nergens vermeld wordt. Dus als je bij de supermarkt 10 dollar moet afrekenen, komt er eventjes een paar procent bij. De kelners zeggen gewoon dit is de prijs, de tax komt erbij en dit is excl. onze tip! Dus dit is wel iets om rekening mee te houden als je hier naar toe gaat.
Nu inmiddels aangekomen in het grootste RV Park in Los Angeles, Balboa Park en morgen met Uber vroeg de stad in waar we gaan rondhoppen tussen de celeberties, dus op tijd er uit!

• 10 Juni 2017 - 08:00

Leo:

Super leuk om dit zo te volgen. Jullie genieten er zichtbaar van doen jullie goed. En leuke foto's erbij.

• 10 Juni 2017 - 21:57

W.nleef:

Hallo Fons en Anky. Mooi dat het zo goed gaat. En helemaal super dat moeder een woning krijgt in Nieuwkoop. Weer een zorg minder.
    Ga zo door.

• 11 Juni 2017 - 21:50

Tom:

Prachtig en helemaal toppie dat er ook voor mamsie goed nieuws is!
    xx T€N