Dag 21! de reis over de sonora pas naar Yosemith - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu Dag 21! de reis over de sonora pas naar Yosemith - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu

Dag 21! de reis over de sonora pas naar Yosemith

Door: Anky

Blijf op de hoogte en volg Anky en Fons

25 Juni 2017 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Goedemorgen Allemaal!
Het was weer een bijzondere dag, jullie lezen dit iets later daar we hier heel beperkt wifi hebben in de bossen van Yosemith Park. We begonnen met rijden rond 10.30 uur. Eerst even ontbijten, en hier zijn veel van die kleine “prairyhondjes” zoals ze die beestjes noemen rond de campers te vinden, dus die even op de foto gezet. We gaan vandaag een mooie route maken. Eenmaal op weg stoppen we eerst bij het Mono Lake. Het Mono Lake is 1 van de oudste meren dat miljoenen jaren geleden ontstaan is in Amerika, het bijzondere is dat dit een zout meer is. Overal in het water zie je torentjes met grillige vormen van zout in het water, en dat boven in de bergen. Zo ver je kan kijken zie je en ruik je de zoutpilaren. Ook een klein parkje is bij het Mono Lake, waar je wel even mag pauzeren maar niet kamperen. Je mag ook niet in dit water zwemmen. Vervolgens gingen we na dit prachtige meer weer op weg. We wisten dat de Tiogapas nog was afgesloten dus probeerden we via de Sonorapas te gaan. Zo kwamen we langs de afslag Brodie. In 1859 is er goud ontdekt door W. Bodey! Daarna kwamen er tuurlijk heel veel andere mensen bij en binnen 5 jaar was het een plaats met 8000 inwoners! Alles was aanwezig, school, 2 banken, 8 cafés , bordelen , restaurants, 2 kerken etc. Nadat er geen goud meer gevonden werd is het dorpje nog enige tijd bewoond geweest , maar in de jaren 30 van de vorige eeuw is het als spookstad achtergelaten. Het is nu het grootste en meest in goede staat gebleven spookstadje van geheel Amerika. Heel indrukwekkend. De legende gaat , neem je ook maar iets mee uit dit spookstadje mee, al is het maar een steen of een spijker, het is ten eerste ten strengste verboden en het brengt ongeluk. Fransen , Engelsen etc. hebben mails en brieven gestuurd met wat ze hadden gedaan een steen of een spijker meegenomen en hadden alleen maar ellende. Ze hoopte d.m.v. het terugsturen en een excuses brief dat het ongelukkige tij zou keren. Het grappige is dat er in de ruimtes waar je nu wel in kan kijken mensen geld neergooien, in de hoop dat het geluk bij hun zal komen. Hierna gingen we de Sonora Pas op, wauw wat een natuurgeweld! De pas is pas 3 weken open, vanwege de sneeuw die er nog volop ligt. Prachtig, sneeuw, lekker weer, veel naaldbomen en weer ander soorten stenen, watervallen …we reden door de sneeuw heen. Maar…stijl…dit wil je niet doen…maar omkeren is geen optie en het wordt steeds steiler! 26 % Omhoog en heel veel haarspeldbochten. De natuur is gewoon fantastisch en we zijn aangekomen bij Yosemith Park, waar we 2 dagen in de natuur blijven. morgen gaan we het park in, nu bij het kampvuur een lekker wijntje…en voor straks slaap lekker!

• 26 Juni 2017 - 21:45

Tom:

Wow! Jullie zullen wel bij zijn om opnieuw in NL te zijn ;-) XX en amuseer jullie. T€N

• 26 Juni 2017 - 22:06

Willy:

Jakkes wat een nare rit was dit weer,

• 27 Juni 2017 - 00:44

Rineke:

Ik heb even een paar dagen achter elkaar de foto's bekeken wat een verschil en wat een mooie kleuren. Spookstad lijkt mij geweldig. Kan je niet een maand extra nemen. xxx