Dag 7 - Reisverslag uit Funtana, Kroatië van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Funtana, Kroatië van Anky en Fons Desaunois - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Anky

Blijf op de hoogte en volg Anky en Fons

17 September 2019 | Kroatië, Funtana

Vandaag vroeg op pad, camper ingepakt en gaan!
We zijn gereden naar Valbiska, waar je de pont kan nemen naar Cres!
Was nog een prachtige boottocht van een half uur! Daar aangekomen zijn we eerst naar het onderste gedeelte van het eiland gegaan, richting Mail Losinj. het Vranska Lake en toen naar Cres. Cres spreek je uit als stress! Dat weten ze daar ook dus overal vind je bordjes in Cres no stress. In Cres zijn we tijdje gebleven. het haventje , de gekleurde huizen, kerkje, maar ook hoe helder het water is en dat de mosselen, schelpen gewoon aan de touwen zitten vastgekoekt!
Na een heerlijke vitamine stoot, zij n we verder gegaan.
Van Cres zijn we naar Porozina gegaan, om daar de veerboot te nemen naar Brestova.
We steken het eiland dwarsover, een prachtige motor route-)) waar we gaan overnachten in Funtana/Vsrar. Kleine camping Puntica.
Prachtplek wederom aan het water. Hiers staan we centraal voor Rovinj en Porec en Pula te bezoeken. Lekker eten in de bistro om de hoek.